Barnboken

Detta är en lärarhandledning, eller egentligen en arbetsbeskrivning till eleverna, för att skriva barnböcker. Arbetet börjar med att alla elever först tar med sig sin egen favoritbarnbok och läser den högt i skolan. Sedan analyserar vi böckerna och pratar om karaktärer, händelser, miljöer osv. Därefter startar den egna produktionen. Eleverna skriver och illustrerar, två och två, en egen barnbok som publiceras på bibblis.se

Arbetet med ”Barnboken” handlar om så mycket. Att få läsa och diskutera sina egna favoritböcker. Att känna lust att läsa och samtala med kompisarna. Att få verktyg att analysera och prata om olika barnböcker. Att få verktyg och förutsättningar att berätta en egen historia. Och inte minst, att få möjlighet att samarbeta och till sist bli en publicerad författare. När alla böcker är klara bjuder vi in eleverna i F-klass på sagostund.

pdf

Antal utlåningar: 52

4743 Författare: ,

Beskrivning

Detta är en lärarhandledning, eller egentligen en arbetsbeskrivning till eleverna, för att skriva barnböcker. Arbetet börjar med att alla elever först tar med sig sin egen favoritbarnbok och läser den högt i skolan. Sedan analyserar vi böckerna och pratar om karaktärer, händelser, miljöer osv. Därefter startar den egna produktionen. Eleverna skriver och illustrerar, två och två, en egen barnbok som publiceras på bibblis.se

Arbetet med ”Barnboken” handlar om så mycket. Att få läsa och diskutera sina egna favoritböcker. Att känna lust att läsa och samtala med kompisarna. Att få verktyg att analysera och prata om olika barnböcker. Att få verktyg och förutsättningar att berätta en egen historia. Och inte minst, att få möjlighet att samarbeta och till sist bli en publicerad författare. När alla böcker är klara bjuder vi in eleverna i F-klass på sagostund.

Antal sidor

9

År publicerad

Licens

Ljudbok

Språk

Recensioner

Det finns inga recensioner än.

Bli först med att recensera ”Barnboken”

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *